Denis_Noob_On_Line Posted February 19, 2025 Report Posted February 19, 2025 (edited) Hi the community and @Tyron In my present game I built 3 greenhouses (game last 1.9 release updated to last 1.20 release), two first ones are getting the 5°C bonus, the 3rd one failling to obtain this temperature bonus (1st, 2nd and 3rd refer to building rank time, 3rd one being the last built) : The 1st one is a 10x10x3 inside blocs getting the temperature bonus The 2nd and 3rd ones are 14x14x3 inside blocs, 2nd one getting the temperature bonus the 3rd one failing. The 3 greenhouses are built in the same way and I checked and rechecked that all requirements are fullfilled (using half glass blocs, block side turned to the greenhouse inside), even for underground requirements. The only difference I'm abble to see between the 2nd and the 3rd ones is the fact that the 3rd one had been built using a wall of the 2nd greenhouse as a common wall, replacing the wall 1/2 glass blocs by full (uncut) glass blocks. I'm wondering if "common walls" are permitted for greenhouses (even for other buildings). In advance, thx for your best help. ================================================================================================== French !translation (as I'm French LOL): Salut la communauté et @Tyron Dans ma partie actuelle, j'ai construit 3 serres (dernière version 1.9 du jeu mise à jour vers la dernière version 1.20), les deux premières obtiennent le bonus de 5°C, la 3ème n'obtient pas ce bonus de température (la 1ère, la 2ème et la 3ème font référence au temps de rang du bâtiment, la 3ème étant la dernière construite) : La 1ère est un bloc intérieur de 10x10x3 qui obtient le bonus de température Les 2ème et 3ème sont des blocs intérieurs de 14x14x3, la 2ème obtient le bonus de température et la 3ème échoue. Les 3 serres sont construites de la même manière et j'ai vérifié et revérifié que toutes les conditions sont remplies (en utilisant des demi-blocs de verre, le côté du bloc tourné vers l'intérieur de la serre), même pour les conditions souterraines. La seule différence que je vois entre la 2e et la 3e est le fait que la 3e a été construite en utilisant un mur de la 2e serre comme mur mitoyen, en remplaçant les demi-blocs de verre par des blocs de verre pleins (non découpés). Je me demande si les "murs mitoyens" sont autorisés pour les serres (et d'autres constructions). Merci d'avance pour votre aide. Edited February 19, 2025 by Denis_Noob_On_Line En/Fr spelling corrections
Recommended Posts