WormWar Posted August 6 Report Share Posted August 6 In fact, my suggestion does not just concern chickens, but all small animals. I believe that adding a new mechanic, in which the player can grab the chicken, the roosters, the rabbit, and place fish in a pot of water would be something that would greatly favor the gameplay, considering that it would be easier to create a chicken coop and would not deviate from the game's proposal, "a survival game, realistic and relatively difficult". In addition to this new mechanic of "transporting" an animal from one place to another, it also creates a "fish reproductive cycle", so that the player experiences more difficulty if he kills all the fish in a lake, on the other hand, also making it easier, creating a "fish tank" mechanic, in which the player can take their food from there. To make creating a fish tank a little more difficult, when the player is carrying a "bucket of water with fish", it will be necessary for him to use both hands, and his movement speed will be reduced, thus making it impossible for the player to fill the tank. your inventory with "buckets of water with fish", also making the journey slower and more dangerous. I'm sorry if my English isn't pleasant, but as I don't speak English very well, I translated everything using Google Translate. Falo Português-BR, então colocarei todo o texto, só que agora em português-br. De fato, minha sugestão não diz respeito apenas às galinhas, mas também aos outros pequenos animais, como galo, coelho e peixes. Seria uma mecânica na qual tornaria possivel o jogador carregar esse pequeno animal consigo. o jogador seguraria o animal com suas próprias mãos (as duas). No caso do peixe, seria necessário também que o jogador tivesse consigo um balde de água, com o balde de água em mãos, o jogador clicaria com o botão direto do mouse em cima do peixe, assim obtendo no seu inventário o item "Balde de água com peixe", junto com essa mecânica de transporte de animais, seria também introduzido um sistema de reprodução dos peixes, possibilitando que o jogador pudesse criar TANQUES DE PEIXE, onde lá aconteceriam as reproduções e tornaria possivel que o jogador tirasse seu alimento dali. Para que o jogo não perca a sua essência de ser "um jogo de sobrevivência realista com com uma certa dificuldade", quando o jogador estivesse carregando os animais, sejam eles, coelhos, galinhas, galos, ou até mesmo os balde de água com peixe, a velocidade de movimento do jogador será reduzida e ele terá que usar as duas mãos para carregar esse animal, caso seja por algum motivo o jogador resolva trocar de item que está na mão, automaicamente o animal cai no chão, isso dificultaria um pouco caso o jogador tivesse que optar em levar o animal ou ir à combate. Obs: para segurar algum animal/balde de água com peixe, o jogador precisa estar coms as 2 mãos vazias. Desde já, muito obrigado pela atenção, Henrique "WormWar" Aiace, jogador BR Link to comment Share on other sites More sharing options...
LadyWYT Posted August 6 Report Share Posted August 6 1 hour ago, WormWar said: In fact, my suggestion does not just concern chickens, but all small animals. I believe that adding a new mechanic, in which the player can grab the chicken, the roosters, the rabbit, and place fish in a pot of water would be something that would greatly favor the gameplay, considering that it would be easier to create a chicken coop and would not deviate from the game's proposal, "a survival game, realistic and relatively difficult". It's already a mechanic, actually, with the exception of transporting fish. You can make a basket trap out of a reed basket and a stick, which has a chance to capture small animals(especially if you bait the trap). Small domesticated animals can be picked up and transported at will in a reed basket, provided it's at least a 5th generation animal. Do note though that the animals can only survive for 24 hours in the basket; they will die if held for too long, although you will still be able to salvage whatever loot they drop. In regards to fish, it would be nice to transport them via bucket and start a fish farm somehow. However, the spawn mechanics of creatures would need a major rework in order to account for an area being over-hunted or over-fished. The way it currently works, I believe, is that wild animals will respawn at certain set spawn points whenever that particular chunk is reloaded. It's why wild animals will respawn after enough time has passed, or after you reload the world. Já é mecânico, na verdade, com exceção do transporte de peixes. Você pode fazer uma armadilha com uma cesta de junco e um pedaço de pau, que tem a chance de capturar pequenos animais (especialmente se você usar isca na armadilha). Pequenos animais domesticados podem ser recolhidos e transportados à vontade num cesto de junco, desde que sejam animais de pelo menos 5ª geração. Observe, porém, que os animais só podem sobreviver 24 horas na cesta; eles morrerão se forem mantidos por muito tempo, embora você ainda possa recuperar qualquer saque que eles derrubarem. No que diz respeito aos peixes, seria bom transportá-los em balde e iniciar de alguma forma uma piscicultura. No entanto, a mecânica de desova das criaturas precisaria de uma grande reformulação para dar conta de uma área que está sendo caçada ou pescada em excesso. Acredito que a maneira como funciona atualmente é que os animais selvagens reaparecerão em determinados pontos de desova sempre que aquele pedaço específico for recarregado. É por isso que os animais selvagens reaparecerão depois de passar um tempo suficiente ou depois que você recarregar o mundo. 1 hour ago, WormWar said: I'm sorry if my English isn't pleasant, but as I don't speak English very well, I translated everything using Google Translate. Don't worry, it reads very well! Ironically, it's better than some things I've seen from native English speakers. Não se preocupe, ele lê muito bem! Ironicamente, é melhor do que algumas coisas que vi de falantes nativos de inglês. Também não falo português, então usei o Google para traduzir o que escrevi aqui também. Link to comment Share on other sites More sharing options...
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