Jump to content

Recommended Posts

Status: Otwarty
Sezon: II
Ostoja Starego Świata

Drzewo2.thumb.png.acd9df3d91f898377a29f2b760702661.png

 

Witam wszystkich na oficjalnej karcie Ewentualnego Serwera.

Wraz z patchem 1.19.x rozpoczęliśmy Sezon 2 na naszym serwerze co oznacza tylko jedno - wróciliśmy do gry. Powstajemy z grobu liczniejsi; zmodernizowani i bogatsi o nową wiedzę, by raz jeszcze pokonać co stare, i co nowe.

Ogłoszenia:
Z dniem 20.01.24 - otworzyliśmy serwer ponownie.

Opis:
Jest to zmodowany serwer sezonowy PvE z implementacją lekkich zasad roleplay dla chętnych. Oferujemy możliwość rezerwacji działki dla siebie bądź grupy. Dostosowaliśmy ustawienia gry pod osoby pracujące/uczące się by każdy mógł czerpać z niej przyjemność, nieważne czy ma zamiar logować się codziennie, czy co weekend. Nasza ekipa ma na karku już niejedno rozdanie i jest w stanie pomóc nowym graczom zrozumieć mechaniki gry - nakierować na właściwy tor.

Zaplanowana paczka modów na serwerze wzbogaci florę dodając warzywa i owoce ułatwiając przetrwanie w początkowej fazie gry. Tworzy alternatywy dla drewna; skór; włókien; skał; metali; pszczelarstwa. Wprowadza bydło w formie jaków, likwidując nonsensy jak brak opcji wytwarzania nasion. Umożliwia szybką podróż po świecie za pomocą run teleportacyjnych. Daje dostęp do magicznych wywarów i hodowli kwiatów. Poprawia ogólnie QoL. A wisienką na torcie jest system umiejętności pasywnych, pozwalający wyspecjalizować się w danym kierunku i czerpać z tego zauważalne profity. Poza tym oferujemy za pośrednictwem nowe bloki oraz meble, a także znacznie więcej.

W myśl zasad roleplay opieramy swoją historię na tekście jednego z naszych utalentowanych pisarzy, wzbogacając ją własnymi historiami. Zapisujemy w kronice wszystkie wpisy naszej społeczność tworząc w ten sposób imitacje żyjącego świata, której możecie być częścią.

Więc jeśli macie ochotę zasmakować niezobowiązującej gry zbliżonej klasycznej wersji, jednak nico innej - bogatszej. Serdecznie zapraszam do wypróbowania. Zachęcam również do zadawania wszelakich pytań, jeśli takowe posiadacie.

Rekrutacja:
Serwer nosi status prywatny, z racji chęci zmaksymalizowania dobrego samopoczucia i bezpieczeństwa naszych rezydentów, także rekrutacja odbywa się tylko za pośrednictwem zaproszenia. W tym celu proszę wysłać prywatną wiadomość do mnie (Dahmin) bądź do Aionith-a. Podając przede wszystkim swój login w grze i być może zamieszczając opcjonalny krótki opis własnej postaci, jeśli należysz do grona RP.

Media:
https://discord.com/invite/abp6uKmuEx
Mamy nowy dedykowany serwer Discord!

Ustawienia świata:

Dni na miesiąc: 30 (24 godziny naszego czasu na pełny miesiąc w grze)
Grawitacja bloków: Piasek, żwir
Zapadlisko: Aktywne (Tąpnięcia skał)
Wskaźnik głodu: 75%
Wskaźnik psucia się żywności: 50%
Globalna częstotliwość złóż: 160%
Żłobienie mikrobloków: Większość bloków sześciennych
Mapa Świata z rzeczywistymi kolorami: Aktywna
Burze temporalne: Co około 20-30 dni, siła częstotliwość zwiększona o 5% za każdym razem, limit ustawiony na 50%
Ilość użyć punktów odrodzenia: Nieskończone
Pokrycie terenu: 80% ląd

Pozostałe statystyki jak w standardowym trybie przetrwania.

 

W poprzednim sezonie:
Poprzedni sezon trwał 4 miesiące zanim zainteresowanie spadło do zera. Gościliśmy w międzyczasie 11 graczy. Stworzyliśmy 3 osiedla i jedną prywatną rezydencję. Wyłożyliśmy blisko 2 tysiące kratek blokiem ścieżki, łącząc deptakiem spawn ze wszystkimi ważniejszymi punktami orientacyjnymi. Przekopaliśmy głęboki tunel szybkiej podróży 3x3 w linii prostej na półtora tysiąca kratek. Przemierzyliśmy świat na 10.000 tysięcy kratek w poszukiwaniu wszystkich rodzajów drewna, podbijając wagę świata do 5,5 giga.

Strona roleplay zyskał pokaźny prolog na 3 strony, rozwinięty o kolejne 5 wpisów A4. Zapoczątkowując tym pierwszy rozdział naszej wewnętrznej historii. Tworząc podwaliny pod pierwszy publiczny event na budowanie monumentu, ku chwale poległym w katastrofalnych wydarzeniach.
 

Raz jeszcze zapraszam do wspólnej gry i życzę miłego dnia.

Edited by Dahmin
Start drugiego sezonu.
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Antek Knapek said:

Ah bałem się że nikt inny o tej grze nie wie. Chętnie bym dołączył do waszego servera jak się uda wam go zrobić

 

Głównym zamysłem jest plan żeby wystartować na poważnie przy premierze patcha 18-stego z ulepszonym generatorem świata i pozostałymi bajerami. Ale żeby odświeżyć sobie pamięć i zobaczyć co się zmieniło, postawiliśmy sobie tymczasową grę na obecnej wersji. Jeśli interesuję Cię Antek taki swoisty head-start, to napisz do Aionith-a na prywatną wiadomość tutaj na Vintage. On poda Ci namiary i wpiszę na whitelistę.

Przy premierze nowej wersji na pewno będziemy resetować mapę żeby zyskać ładne widoczki. Więc obecny progress na serwerze pójdzie do kosza.

Edited by Dahmin
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

My z kolei otworzymy serwer gdzieś po majówce - na spokojnie kiedy opadnie szał urlopowy. Dużo osób ma teraz planowane wolne (my również) to też nie ma sensu stawać na głowie by ogarniać to w biegu i pozostawiać bez nadzoru.

Aktualnie testujemy mody i eksperymentujemy z ustawieniami świata, sprawdzamy ogólnikowo patch 1.18.x. Były problemy z hostingiem (modami tak samo) to też zmieniliśmy dostawce. Podsumowując: Jesteśmy na ostatniej prostej by upublicznić serwer.

Na obecną chwilę na pewno mogę potwierdzić, że:

  • Głód zostanie zmniejszony do 75% bazowej wartości - czyli te dwa syte posiłki dziennie (100% to przesada, a 50% zdecydowanie za mało)
  • Rozkład zostanie zmniejszony do 50% bazowej wartości - wymuszone ze względu na osoby pracujące (nikt nie naje się zgnilizną ze spichlerza)
  • +5 bazowej wartości życia - by wyrównać szansę w początkowej fazie gry z wilkami
  • Teren pokryty w 40% oceanami z większą ilością wzniesień - żeby lepiej wykorzystać tratwy i lotnie do szybszego transportu
  • Plus kilkanaście modów urozmaicających rozgrywkę, ale nie utrudniających. Jak nowe dekoracje, warzywa/owoce czy metod na przyśpieszenie mechaniki (np. możliwość odlewania płyt - eliminacja mechaniki kucia - koszt wciąż ten sam)

Reszta ustawień jak na standardowym świecie. Tak więc cały fun z gry prawdopodobnie jeszcze przed nami. Kiedy już oficjalnie otworzymy serwer zamieszczę stosowne ogłoszenie i wyślę prywatną wiadomość do osób już zadeklarowanych, tutaj na forum Vintage.

A z okazji nadchodzącej majówki, życzę wszystkim długiego i udanego wypoczynku. Hej.

-D

Edited by Dahmin
naprostowanie sytuacji
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, Lunaris said:

po śmierci tracisz wszystko czy loot zachowany? i czy jest to serwer pvp czy pve?

 

 

Zdecydowaliśmy, że kara po śmierci musi być bo gra stałaby się jałowa i trywialna. Ale! Dodaliśmy moda, który w chwili śmierci gracza zaznacza pozycję na mapie i pozostawia na ziemi szkielet, który z kolei można zlootować odzyskując kompletnie wszystko.

 

Będzie to serwer PvE z możliwością rezerwacji terenu dla siebie czy grupy. Bez bardziej narzuconych zasad poza kodeksem moralnym jaki stosujemy w codziennym życiu. Nie kradniemy; nie niszczymy; nie grifujemy świata; nie obrażamy się wzajemnie. Pełną wizytówkę serwera zrobię na premierę.

 

Skoro jesteśmy w temacie grup przypominam, że aktualnie mamy tylko 8 slotów, bo zwyczajnie nie znamy zapotrzebowania.

 

(Sorki za tak późną odpowiedź, ale jestem już na urlopie i nie mogę przesiadywać cały dzień na telefonie. Na jakiekolwiek pytania będę odpisywał w podobnej godzinie.)

Link to comment
Share on other sites

Jeśli macie namiar na kanał Discord to poproszę - jestem zainteresowana grą.
i ostatnie pytanie - czy jest tu podział na profesje>?  czy też nie ma to znaczenia? [ na niektórych serwerach wszystkie wzorce są dostępne dla każdej z klas ]

 

Edited by Lunaris
Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Lunaris said:

Jeśli macie namiar na kanał Discord to poproszę - jestem zainteresowana grą.
i ostatnie pytanie - czy jest tu podział na profesje>?  czy też nie ma to znaczenia? [ na niektórych serwerach wszystkie wzorce są dostępne dla każdej z klas ]

 

Aktualnie gramy na podstawowych ustawieniach z klasami. Jeśli udostępnimy wszystkie specjalistyczne recepty, klasy stracą na swoim uroku. Jednak z tego co pytałem temat jest mocno obojętny i pójdziemy za głosem większości.

Link to comment
Share on other sites

  • Dahmin changed the title to [PL] [PvE] [Soft RP] Ewentualny Serwer

(EN) An important update (*up)
(PL) Ważny update (*up)

Zapowiedź 2 sezonu.
Panowie i pinkne Panie. Nadszedł ten dzień - dzień, w którym oficjalnie wskrzeszamy do życia tego szczeniaczka. Wraz ze stabilną wersją patcha 1.19.x powracamy na rynek prezentując Wam drugi sezon Ewentualnego Serwera.

Wracamy liczniejsi; zmodernizowani i bogatsi o nową wiedzę, by raz jeszcze pokonać co stare, i co nowe. W kolejnym rozdaniu możecie spodziewać się takich zmian jak:

  • Przejście na miesiąc 30sto dniowy - co oznacza dłuższe lata, ale też zimy.
  • Znikają zasady noob-fiendly. Koniec z wyższą temperaturą świata i dodatkowym życiem - gramy bardziej standardowo, gdzie dobrobyt trzeba wypracować.
  • Stworzyliśmy dedykowany serwer Discord dla naszej społeczności. By łatwiej było się komunikować i zarządzać całością.
  • Wzbogaciliśmy listę modów o kilka propozycji.

Natomiast niezmienne pozostają:

  • Bogatsze złoża
  • Zmniejszone poczucie głodu
  • Dłuższy czas przydatności do spożycia
  • Motyw przewodni PvE

Zaproszenie na Discord w kwestii wszelakich pytań:
https://discord.com/invite/fzTGghfhyD

Stabilną wersję poprzedzi serwer testowy na creativie, gdzie będziemy sprawdzać zgodność modów. Następnie postawimy właściwy serwer w survivalu.

Dziękuję za uwagę i być może do zobaczenia w grze, gdy już nadejdzie właściwa pora.

Edited by Dahmin
Link to comment
Share on other sites

(EN) An important update (*up)
(PL) Ważny update (*up)

[Sezon 2 - Ostoja Starego Świata]
Słowo się rzekło, a dobroci stało się zadość. Ewentualny Serwer startuje z drugim sezonem jak zostało przepowiedziane przez proroków na całym świecie. Rozpoczynamy zabawę jutro (20.01.24) w godzinach wieczornych. Nowy rozdział naszej historii mianujemy: Ostoją Starego Świata.

W tym sezonie będziemy próbować zbudować społeczeństwo na bardziej przyziemnych warunkach, które oznaczają:

  • System 30sto dniowy na miesiąc – dłuższe zimy, ale też wiosny;
  • Tąpniecią skał;
  • Standardowe ustawienia temperatury oraz biomów;

Udogodnienia dla grających obejmują:

  • Mniejsze uczucie głodu i większą trwałość jedzenia z myślą o osobach pracujących/uczących się – by gra nie pochłaniała nadmiaru wolnego czasu;
  • Nieco powszechniejsze złoża – dla satysfakcji górników i ogólnego dobrobytu;
  • 40+ modów na ostatecznej liście, które znacznie poprawiają jakość życia i dodają mnogość bloków dekoracyjnych czy mechanik;
  •  Możliwość zajęcia dwóch dowolnych terenów pod swoje potrzeby, bądź na poczet grupy (oczywiście wszystko w granicach rozsądku);
  • Motyw przewodni PvE

Ze strony RolePlay:

  • Możemy zapewnić bogaty wstęp lore do naszego serwera, na którego podstawie rozwijamy wewnętrzną fabułę.
  • Eventy fabularne powiązane z wydarzeniami.

Media:
Zaproszenie na Discord w kwestii wszelakich pytań oraz szczegółowych informacji:
https://discord.com/invite/fzTGghfhyD

Dziękuję za uwagę i jak mówi stary komplement o dobrobycie: Obyście roztyli się i zestarzeli.

 

Edited by Dahmin
Korekty. Lifting
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.