Jump to content

The problem is the timing


Sayary
 Share

Recommended Posts

Hello,
I made the time display in the game, but noticed this feature: the 'API' variable.World.Calendar.FullHourOfDay'starts changing after 14 seconds of starting the game or when you open and close the main menu (ESC). Here's the question how to fix it?

Thanks.
Due to problems with English, I used Yandex.Translate

---

Здравствуйте,
Сделал отображение времени в игре, но заметил такую особенность, что переменная 'API.World.Calendar.FullHourOfDay' начинает меняться после 14 секнд запуска игры или когда откроешь и закроешь главное меню(ESC). Вот вопрос как это исправить?

Спасибо

Link to comment
Share on other sites

On 4/24/2020 at 6:03 PM, Rhonen said:

may be this point is a problem while the 'client' first must receive the information from 'server instance'.
i got the some problem.
i did a workarround in precheck if api.World.Calendar != null

Since I draw on the client side, taking time on the server side and sending it to the client is not very nice, I did not check the calendar for non-emptiness. it didn't show any errors yet. I found another problem, the time variable for some reason goes separately from the "main" time on the server and here I do not know what to do, timing + - normal between the client and the server but with time there are problems.
Thanks.
Due to problems with English, I used Yandex.Translate
___
поскольку я рисую на стороне клиента, то брать время на стороне сервера и отправлять ее клиенту это не очень красиво, про проверку календаря на не пустоту я не проверял. ошибки пока это не выдавало. Нашел еще одну проблему, переменная времени почему-то идет отдельно от "главного" времени на сервере и вот тут я вообще не знаю что делать, тайминг +- нормальный между клиентом и сервером а вот со временем тут проблемы.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.